Blogi

Tõeline Taani moepärl Samsøe & Samsøe

Tõeline Taani moepärl Samsøe & Samsøe

Kaubamaja Naistemaailmas peidab end juba mõnd aega üks tõeliselt eriline Skandinaavia moedisainipärl, mis iga moesõbra südame kahtlemata korralikult põksuma paneb. Jutt käib otse loomulikult moodsate Eesti naiste poolt soojalt vastu võetud Taani moemärgist Samsøe & Samsøe.

SAHi raames on  Kaubamaja Naistemaailmas mitmed selle märgi tooted märkimisväärselt soodsama hinnaga – suurepärane võimalus soetada kvaliteetset, kauakestvat ning jätkusuutlikku moodi!

Samsøe & Samsøe kaubamärk loodi 1993. aastal vendade Klaus ja Preben Samsøe poolt. Algselt oli tegemist vaid väikese ehtepoega Kopenhaageni Ladina kvartalis, kuid populaarsuse kasvades lisandusid toodete hulka ka T-särgid ning kudumid. Seda esialgu küll vaid meestele, sest brändi toonased omanikud nägid just meeste turul hea kvaliteediga basic-toodetel tühimikku.

Samsøe & Samsøe tuntus aga järjest kasvas ja nii ka ettevõte ise. 2000. aastal vahetas kaubamärk omanikke ning selle ostsid Peter Sextus ja Per-Ulrik Andersen. Uued omanikud laiendasid sortimenti veelgi ning muutsid Samsøe & Samsøe rahvusvaheliseks moemajaks, mis praeguseks müüb riideid, jalanõusid ning aksessuaare nii meestele kui ka naistele.

Mis eristab Samsøe & Samsøe brändi teistest Skandinaavia kaubamärkidest? Mõtle sametile, siidile, mohäärile, kašmiirile ja pane need kokku hea stiiliga, kus on au sees rätsepatöö ning traditsiooniline käsitöö. Esmaklassilised kangad, funktsionaalsed ja mängulised detailid, täpne viimistlus ning põnevad siluetid – kõik see moodustab personaalse ning väljapeetud lähenemise riietumisstiilile. Skandinaavia päritolu on tunda igas kollektsioonis ja brändi suurimaks inspiratsiooniallikaks on Kopenhaageni tänavamood. 

Jätkusuutlik mood

Sõnast „jätkusuutlikkus“ on viimastel aastatel saanud trendikas sõna, mida armastatakse palju erinevates turundustegevustes kasutada. Ei ole alati lihtne aru saada, kes teeb rohepesu ning keda võib päriselt uskuda. Et see tarbijale veidigi selgem oleks, on olemas kvaliteedimärgid, mis kinnitavad, et tegemist pole pelgalt turundusliku mulliga, vaid kaubamärk tõepoolest astub samme vastutustundliku tootmise suunas. Üheks selliseks märgiks on CSR ehk Corporate Social Responsibility. Ettevõtted, kellele märk on omistatud, tegutsevad majanduslikult, sotsiaalselt ja keskkondlikult vastutustundlikul viisil. See märk on omistatud ka Samsøe & Samsøele.

Osana moetööstusest pingutab Samsøe & Samsøe tõsiselt, et me liiguksime üha jätkusuutlikuma tuleviku poole, ning julgustab ka tarbijat kaasa mõtlema, kuidas oma valikutega seda teekonda toetada, andes talle kaks peamist nõuannet. Esiteks, mõtle hoolikalt ja siis osta! Teiseks, jälgi hooldusjuhendeid! Nii tegutsedes on võimalik pikendada toote eluiga ning vähendada riiete kogust, mis lõpuks prügimäele jõuab.

Viisid taaskasutuseks

Kui hoolikalt ja kaalutledes me ka oma uusi riideid ei valiks, tuleb eri põhjustel ette ikka olukordi, kus vanale riidesemele kapis tuleks anda uus elu, näiteks see müüki pannes. Kui oled seda kunagi oma riietega teha püüdnud, siis tead, et toodete ülespildistamine ning tootekirjelduste lisamine võib sealjuures olla parajalt tüütu. 2022. aasta suvel tuli Samsøe & Samsøe aga välja erikollektsiooniga „Resell“, mille igal tootel on QR-kood, mida sisse skännides saad kohe kätte toote info, kirjelduse ja originaalhinna. See funktsioon teeb toodete eluea pikendamise tunduvalt hõlpsamaks, kuna toote saab vaid paari nupuvajutusega ise järelmüüki panna.

Kuigi moetööstust peetakse üheks suurimaks keskkonnasaastajaks, on positiivne näha, et hulk kaubamärke on võtnud eesmärgiks ajada seda moeasja nii, et see võimalikult vähe planeeti koormaks. On oluline aga meeles pidada, et ka meil tarbijatena lasub siin tähtis roll. Ilma uute moeesemeteta ei saa me põhjamaises kliimas juba puhtalt praktilistel kaalutlustel, kuid siin saame ise hoolikalt läbi mõelda, milliseid tooteid me ostame, millistest materjalidest need tehtud on, milliseid kaubamärke me sealjuures toetame ja kõige tähtsam – kui tihti me uusi riideesemeid soetame ning mida vanadega, mis enam kasutust ei leia, teeme.

 

Tekst ilmus esmalt Tartu Kaubamaja ajakirjas Moekuulutaja.

Teksti autor: Hedviga Vei

Fotod: Samsøe & Samsøe